Świadczenie usług drogą elektroniczną - usługi i audyty
Nasi doświadczeni eksperci z zespołu Administrator.pl zapewnią profesjonalne doradztwo z zakresu prawa telekomunikacyjnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Opracujemy odpowiednie procedury i zasady obsługi zbierania i przetwarzania danych osobowych, świadczenia usług drogą elektroniczną (pamiętajmy, że ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną dotyczy także kontaktów z firmami, gdzie należy zapewnić odpowiednie procedury).
Wykonamy stosowne audyty procedur, dokumentów i klauzul związanych z tą ustawą. Warto zwrócić uwagę, że z ustawą mamy do czynienia bardzo często: wysyłając oferty (mailem, faksem), dzwoniąc przy użyciu automatycznych systemów wydzwaniających, obsługując e-sklepy i w wielu innych przypadkach.
W ramach audytu wykonane zostaną trzy etapy sprawdzające poprawność działań związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną:
- audyt techniczny (informatyczny) - bezpieczeństwo danych i systemów
- audyt formalno-prawny - stosowne zasady i procedury
- audyt dokumentacji - opisy, klauzule i ich stosowanie.
Warto pamiętać, że za naruszenie przepisów tejże ustawy, już niebawem będzie grozić kara grzywny nawet 100 tys. złotych kary. Dotyczy to zarówno informacji przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej, jak również z wykorzystaniem telefaksu lub telefonu.